4/17/2006

我的舊記事被disable掉了

從上周五開始我的舊記事就一直連不上,原因是因為我的舊記事內容被blogger.com給disable掉了,上blogger.com網站上查了一下,原來是它的自動歸類系統把我的Blog當成spam了,從網站上的訊息看到如下:

Why is my blog disabled?
If your blog is disabled, it will be listed on your Dashboard, but you will not be able to click on it to access it. If this is the case, there will be a grace period during which you can request that it be reviewed and recovered. The disabling is a result of our automated classification system marking it as spam. Because this system is automated there will necessarily be some false positives, though we're continually working on improving our algorithms to avoid these. If your blog is not a spam blog, then it was one of the false positives, and we apologize. If this is the case, please write to Blogger Support and we will manually review and restore your blog. Be sure to give us the URL (address) of the affected blog.

我現在還在跟blogger.com聯絡,請其幫忙用人工檢視我的Blog內容,好讓我的Blog早日能再恢復回來,不然真的虧大了,將近一年的心血勒,不能就這樣白白不見了!講到這個,可能以後我還是不要太相信blogger.com的機制,還是有空沒空自己先備份再說。

聽說Blog的內容寫得太多,就很容易被blogger.com的自動歸類系統判定成spam,好爛的系統判定原則!不過我的Blog內容其實也不是很多,倒是圖片佔了不少空間,所以可能它的判定是使用空間增長速度來看吧!套句某人說過的話,我寫那麼多,『難道我有錯嗎?』

標籤:

1 Comments:

At 4/18/2006 01:51:00 上午, Blogger Jing said...

嚇!!
沒想到會這樣,希望blogger能盡快把回憶還給你,不然真的是損失慘重...

 

張貼留言

<< Home